torsdag den 5. april 2012

Strikkekagen - mor bliver 65

Da min mor blev 65 blev huset fuld af folk, og jeg fik arrangeret både frokost og eftermiddagskaffe, aftensmad og aftenskaffe.

Selvfølgelig skulle hun og gæsterne ikke snydes for kage.

Den første kage viste at min mor er bidt af en gal strikkepind. Det kostede lidt besvær at få lavet garnnøglerne, men det lykkedes efter en del forsøg.


Fedt- og kaloriefattig chokoladekage m. fyld af flødecreme m. hvid toblerone. Uuuhm..

Den anden kage var noget større - det var nu også nødvendigt med alle de mennesker der skulle bydes på kage i anledningen.
Det blev til fedt- og kalorielet chokoladekage m. fyld af appelsinkrokant, drømmekagebund m. appelsin et lag fyld m. Daim/fløde.



Det var mit første forsøg på at lave diamanttern i fondanten. Jeg synes det var noget sværere end forventet, så det kommer vist til at kræve en del øvelse at få det lært ordentligt.

Her et lille billede efter der var taget hul på kagerne...

   

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar