torsdag den 5. april 2012

Slægtsbogen - Fætter/kusine fest

I min mors familie afholdes der hvert andet år fætter/kusine fest. I 2010 blev der spurgt om ikke der var nogen der ville tage kage med. Ahh, skønne ord for en fondant-kage nybegynder. Så jeg meldte mig straks. Og gik i gang med projekterne.

Den første kage blev en "slægtsbog" i ren drømmekage.


En bog med gulnede sider, der viser en lille del af slægtstræet. Jeg valgte at lave denne kage fordi en af mine andre interesser er slægtsforskning - og til denne familiefest ville jeg afsløre hvad jeg havde fundet ud af omkring slægten, og hvor langt tilbage i tiden jeg indtil da havde kunne spore dem.

Den næste kage var drømmekage med en snert af appelsin, og appelsinkrokoant/chokoladefyld.
Efter signede smagte den rigtig godt. Den forsvandt i hvert fald så hurtigt at langt fra alle interesserede nåede at smage den:



Endelig blev der lavet en "klassiker", chokoladekagebunde med hvid tobleronefyld.


Da vi tog hjem, var det med en lille smule af den store bog-kage i bagagen, men ellers uden rester overhovedet! Kagerne blev revet væk hurtigere end jeg havde forestillet mig, og jo, jeg var da godt klar over at den familie gren er vild med mad, men jeg havde nu ikke forventet at kagerne kun dækkede halvdelen af hvad de ellers er bereget til - og hvad ellers passer i alle andre situationer! Spooky. Men så ved jeg da det til en anden gang.

Faktisk har jeg lige siden lavet alt for store portioner. Skidt sker, men hellere for meget end for lidt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar