lørdag den 21. april 2012

Mariehønekagen

For første gang har jeg skulle prøve at lave en "kugle-kage".

Marie havde fødselsdag, og hvad andet kunne det blive til end en mariehøne. Jeg er selv rigtig godt tilfreds med resultatet og er lidt forundret over hvor let det egnetlig var at lave den, især da jeg ikke har brugt den "bold-bageform" man kan købe, men har bygget det hele op fra bunden.
Selve kagen består af chokoladekage m. hvid toblerone cremefyld m. friske jordbærstykker, i min mund en himmelsk kombination.


Sort fondant er en rigtig blød "masse" at arbejde med, så jeg måtte være noget kreativ da jeg skulle lave følehornene; men fandt pludselig ud af at klippe et par knæk-sugerør til i længden, stive det øverste stykke med en tandstik, og lade spidsen af den stikke ud, så jeg kunne sætte "kuglen" på følehornene og naturligvis betrække sugerørene med sort fondant. Jeg lod et lille stykke af sugerørene være fri for fondant, så jeg kunne stikke dem ned i "hovedet" af kagen.


I øvrigt en rigtig god "øvelse" for mig, da jeg om en lille uge skal i gang med en "kjole-kage", som opbygges på samme måde. Håber det bliver lige så legende let, glæder mig i hvert fald til at lave den :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar